دارویی برای درمان دیابت نوع 2

دارویی که توسط کالج هریتاژ در دانشگاه اوهایو تولید شد امیدهایی را برای جلوگیری از ابتلا به دیابت مرتبط با چاقی بوجود آورده است. نتایج آزمایشگاهی ازمطالعات پیش بالینی این دارو نشان می دهد حساسیت به انسولین در حیواناتی که  با تغذیه ی پرچرب پرورش یافته بودند با مصرف این داروبهبود  یافته و افزایش توده ی چربی در آن ها متوقف شده است به این ترتیب از ابتلا به دیابت نوع  2 جلوگیری شده است.

پرفسور McCallاستاد غدد در کالج هریتاژ می گوید: این دارو می تواند  پروتکل درمان دیابت  نوع 2 را بطور قابل  توجهی تغییر دهد.

تیم تحقیقاتی پرفسور McCallودکتر Schwartzبروی چگونگی عملکرد داروی C-10که بروی بیماریهای التهابی  اتوایمیون مختلف تأثیر دارد، تحقیق کردند.

 بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 به انسولین مقاوم هستند و این بدان معناست که انسولین تولید شده توسط پانکراس در بدن بخوبی عمل نمی کند. هنگامیکه افراد غذا می خورند، قندخونشان افزایش می یابد درشرایط طبیعی پانکراس انسولین تولید می کند وسبب می شود گلوکز از خون وارد سلولها شود اما در افراد مبتلا به  دیابت نوع 2 به دلیل اینکه سلولها نمی توانند  به طور صحیح  به انسولین پاسخ دهند، مقدار قند در خون  این افراد بالا می رود. در نتیجه مقدار گلوکز زیادی در خون آنها  تجمع یافته و سبب  تخریب ارگانها ، حمله قلبی یا سکته ی مغزی و سایر عوارض می شود.

چاقی یکی ازعلل اصلی دیابت نوع 2 است. بیش از یک  سوم بالغین در آمریکا چاق هستند و این موضوع سبب می شود این افراد درمعرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 قرار گیرند. به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها، یک نفر از هر سه نفر درطول عمر خود به دیابت نوع 2 مبتلا می شود که موجب بروزعوارض زیادی بر سلامت این افراد و تحمیل هزینه های بسیار زیاد بهداشتی درسال  به بیمار و سیستم  بهداشتی جامعه می شود. تحقیقات اولیه نشان داد مصرف داروی C-10سبب کند نمودن ابتلا به دیابت یا توقف بیماری می شود این دارو با ممانعت  از یک مسیر کلیدی  که نقش  مهمی در دیابت  بازی می کند، تأثیرات خود را القاء می نماید.

دکتر McCallمیگوید: نتایج کارآزمایی های پیش کلینیکی نشان میدهد  تأثیرات C-10بر دیابت  نوع 2 بسیار امیدوار کننده است، او می گوید: درحال حاضر منتظر انجام کارآزماییهای بالینی بر روی این دارو هستیم.

دکتر جانسون از کالج هریتاژ می گوید: مایه ی افتخار است که تعداد زیادی از دانشمندان، با عزم و صبر برای یافتن راه حلی برای مشکلات شایع سلامتی جامعه ی امروز ما تلاش می کنند، ما بارها و بارها  دیده ایم که این تحقیقات سبب کشف داروهایی شده اند که تغییرات مثبتی بر زندگی ما گذاشته اند.

منبع: www.medicalnewstoday.com/releases/286645.php